Wyświetlanie wszystkich wyników: 3

Reklamacje – kradzież towaru

69,99 

SPIS TREŚCI KRADZIEŻ TOWARU:

WSTĘP…………………………………………………………………..…..………..…….0 2
KIM JESTEŚMY……………………………………………………………………………0 3
WPROWADZENIE……………………………………………………………………...0 5
OGÓLNE ZASADY DOTYCZĄCE ODPOWIEDZIALNOŚCI
W PRZYPADKU KRADZIEŻY………………………………………………………..0 6
OGRANICZENIA WYNIKAJĄCE ZE SPOSOBU WYLICZENIA
WYSOKOŚCI ODSZKODOWANIA………………………………………………0 9

Rachunek zysków i strat
Zysk netto uzyskany przez przedsiębiorstwo………………………….0 2
Rachunek przepływów pieniężnych wydawany
przez Instytut Biegłych Rewidentów w kraju…………………………..0 2

WPROWADZENIE

W transporcie krajowym jak i międzynarodowym dość często dochodzi do sytuacji, które generują dodatkowe koszty zarówno po stronie nadawcy towaru jak i przewoźnika wykonującego przewóz. Mówi się o nich jako o szkodach w transporcie. Szkody te mogą przybrać najróżniejsze postacie – mogą być związane z nieprawidłowym wykonaniem lub niewykonaniem umowy, niezastosowaniem się do konkretnych instrukcji, jednak te najpowszechniej znane uregulowane są przepisami prawa i są to utrata, ubytek, uszkodzenie oraz opóźnienie w przewozie przesyłki.

PRAWO KRAJOWE

Głównym aktem prawnym opisującym i regulującym kwestie odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu przesyłek w prawie polskim jest ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku – Prawo przewozowe oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny. Zgodnie z art. 65 Prawa przewozowego Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

Aby uzyskać dostęp do pełnego artykułu – kup do niego dostęp w atrakcyjnej cenie.

WPROWADZENIE

W transporcie krajowym jak i międzynarodowym dość często dochodzi do sytuacji, które generują dodatkowe koszty zarówno po stronie nadawcy towaru jak i przewoźnika wykonującego przewóz. Mówi się o nich jako o szkodach w transporcie. Szkody te mogą przybrać najróżniejsze postacie – mogą być związane z nieprawidłowym wykonaniem lub niewykonaniem umowy, niezastosowaniem się do konkretnych instrukcji, jednak te najpowszechniej znane uregulowane są przepisami prawa i są to utrata, ubytek, uszkodzenie oraz opóźnienie w przewozie przesyłki.

PRAWO KRAJOWE

Głównym aktem prawnym opisującym i regulującym kwestie odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu przesyłek w prawie polskim jest ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku – Prawo przewozowe oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny. Zgodnie z art. 65 Prawa przewozowego Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

Aby uzyskać dostęp do pełnego artykułu – kup do niego dostęp w atrakcyjnej cenie.

Reklamacje w transporcie drogowym

89,99 

SPIS TREŚCI REKLAMACJE W TRANSPORCIE:

WSTĘP………………………………………………………………………………….0 2
KIM JESTEŚMY………………………………………………………………………0 3
CO WYRÓŻNIA REKLAMACJĘ W TRANSPORCIE?……………………0 5
11 KROKÓW DO PRAWIDŁOWEGO SFORMUŁOWANIA
REKLAMACJI DO PRZEWOŹNIKA………………………………………….0 7
—> 1 KROK – UPEWNIJ SIĘ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z REKLAMACJĄ
W TRANSPORCIE …………………………………………………………………0 8
—> 2 KROK – PRZEANALIZUJ DOKŁADNIE ZDARZENIE/ZDARZENIA
DOTYCZĄCE REKLAMACJI……………………………………………………..0 9
—> 3 KROK – ZWERYFIKUJ PRZEPISY PRAWNE DOTYCZĄCE
POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO W
TRANSPORCIE………………………………………………………………………..1 0
—> 4 KROK – UPEWNIJ SIĘ, ŻE JESTEŚ PODMIOTEM UPRAWNIONYM
DO ZŁOŻENIA REKLAMACJI PRZEWOŹNIKOWI……………………1 2
—> 5 KROK – ZBIERZ NIEZBĘDNĄ DOKUMENTACJĘ ORAZ DOWODY
NA POPARCIE SWOICH TWIERDZEŃ…………………………………….1 9
—> 6 KROK – SPRAWDŹ W JAKIEJ FORMIE POWINIENEŚ ZŁOŻYĆ
REKLAMACJĘ…………………………………………………………………………….2 4
—> 7 KROK -ZWERYFIKUJ TERMIN NA ZŁOŻENIE REKLAMACJI…… 2 6
—> 8 KROK – ZADBAJ BY REKLAMACJA ZAWIERAŁA WSZYSTKIE
NIEZBĘDNE ELEMENTY CO DO TREŚCI………………………………………2 8
—> 9 KROK – NIE ZAPOMNIJ O PODPISACH I ZAŁĄCZNIKACH……..2 9
—> 10 KROK – DORĘCZ SKUTECZNIE REKLAMACJE SWOJEMU
WYKONAWCY………………………………………………………………………………..….3 0
—> 11 KROK – CZEKAJ NA ODPOWIEDŹ I W RAZIE POTRZEBY TEŻ
PRZYGOTUJ ODPOWIEDŹ NA STANOWISKO PRZEWOŹNIKA……………3 1

PRAKTYCZNE RADY – JAK ZORGANIZOWAĆ WSPÓŁPRACĘ
Z PRZEWOŹNIKAMI POD SKUTECZNE SKŁADANIE REKLAMACJI……..3 6
ZAŁĄCZNIKI…………………………………………………………………………………….….4 1
KWESTIE PRAWNE………………………………………………………………………..……..4 9
O AUTORKACH……………………………………………………………..……………………7 3

Aby uzyskać dostęp do pełnego artykułu – kup do niego dostęp w atrakcyjnej cenie.

Suplement do e-book’a

9,99 

FRAGMENT SUPLEMENTU UZUPEŁNIAJĄCEGO:

PYTANIE 1.
Czy warto jest wysłać do przewoźnika niekompletną reklamację jeśli
oczekujemy na dodatkowe dokumenty od podmiotu trzeciego?

ODPOWIEDŹ:
Tak, chociażby w celu zachowania terminu do złożenia reklamacji. W takiej
sytuacji, warto poinformować przewoźnika, że reklamacja zostanie uzupełniona.
Pamiętajmy jednak, że przewoźnik może wezwać nas oficjalnie do jej
uzupełnienia wyznaczając termin 14 dniowy.

PYTANIE 2.
Jakie prawo stosuje się w przypadku przewozów kabotażowych?

ODPOWIEDŹ:
W przypadku przewozów kabotażowych stosujemy prawo Państwa, na którego
terenie dokonywany był przewóz. Jeżeli transport odbywał się na trasie
załadunek – Niemcy, rozładunek – Niemcy musimy stosować prawo krajowe
niemieckie

Aby uzyskać dostęp do pełnego artykułu – kup do niego dostęp w atrakcyjnej cenie.