Dodaj do koszyka Reklamacje – kradzież towaru 69,99 zł SPIS TREŚCI KRADZIEŻ TOWARU: WSTĘP…………………………………………………………………..…..………..…….0 2KIM JESTEŚMY……………………………………………………………………………0 3WPROWADZENIE……………………………………………………………………...0 5 OGÓLNE ZASADY DOTYCZĄCE ODPOWIEDZIALNOŚCI W PRZYPADKU KRADZIEŻY………………………………………………………..0 6OGRANICZENIA WYNIKAJĄCE ZE SPOSOBU WYLICZENIA WYSOKOŚCI ODSZKODOWANIA………………………………………………0 9 Rachunek zysków i stratZysk netto uzyskany przez przedsiębiorstwo………………………….0 2 Rachunek przepływów pieniężnych wydawany przez Instytut Biegłych Rewidentów w kraju…………………………..0 2 WPROWADZENIE W transporcie krajowym jak i międzynarodowym dość często dochodzi do sytuacji, które generują dodatkowe koszty zarówno po stronie nadawcy towaru jak i przewoźnika wykonującego przewóz. Mówi się o nich jako o szkodach w transporcie. Szkody te mogą przybrać najróżniejsze postacie – mogą być związane z nieprawidłowym wykonaniem lub niewykonaniem umowy, niezastosowaniem się do konkretnych instrukcji, jednak te najpowszechniej znane uregulowane są przepisami prawa i są to utrata, ubytek, uszkodzenie oraz opóźnienie w przewozie przesyłki. PRAWO KRAJOWE Głównym aktem prawnym opisującym i regulującym kwestie odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu przesyłek w prawie polskim jest ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku – Prawo przewozowe oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny. Zgodnie z art. 65 Prawa przewozowego Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. Aby uzyskać dostęp do pełnego artykułu – kup do niego dostęp w atrakcyjnej cenie. WPROWADZENIE W transporcie krajowym jak i międzynarodowym dość często dochodzi do sytuacji, które generują dodatkowe koszty zarówno po stronie nadawcy towaru jak i przewoźnika wykonującego przewóz. Mówi się o nich jako o szkodach w transporcie. Szkody te mogą przybrać najróżniejsze postacie – mogą być związane z nieprawidłowym wykonaniem lub niewykonaniem umowy, niezastosowaniem się do konkretnych instrukcji, jednak te najpowszechniej znane uregulowane są przepisami prawa i są to utrata, ubytek, uszkodzenie oraz opóźnienie w przewozie przesyłki. PRAWO KRAJOWE Głównym aktem prawnym opisującym i regulującym kwestie odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu przesyłek w prawie polskim jest ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku – Prawo przewozowe oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny. Zgodnie z art. 65 Prawa przewozowego Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. Aby uzyskać dostęp do pełnego artykułu – kup do niego dostęp w atrakcyjnej cenie.
Dodaj do koszyka Reklamacje w transporcie drogowym 89,99 zł SPIS TREŚCI REKLAMACJE W TRANSPORCIE: WSTĘP………………………………………………………………………………….0 2KIM JESTEŚMY………………………………………………………………………0 3CO WYRÓŻNIA REKLAMACJĘ W TRANSPORCIE?……………………0 511 KROKÓW DO PRAWIDŁOWEGO SFORMUŁOWANIAREKLAMACJI DO PRZEWOŹNIKA………………………………………….0 7—> 1 KROK – UPEWNIJ SIĘ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z REKLAMACJĄW TRANSPORCIE …………………………………………………………………0 8—> 2 KROK – PRZEANALIZUJ DOKŁADNIE ZDARZENIE/ZDARZENIADOTYCZĄCE REKLAMACJI……………………………………………………..0 9—> 3 KROK – ZWERYFIKUJ PRZEPISY PRAWNE DOTYCZĄCEPOSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO WTRANSPORCIE………………………………………………………………………..1 0—> 4 KROK – UPEWNIJ SIĘ, ŻE JESTEŚ PODMIOTEM UPRAWNIONYMDO ZŁOŻENIA REKLAMACJI PRZEWOŹNIKOWI……………………1 2—> 5 KROK – ZBIERZ NIEZBĘDNĄ DOKUMENTACJĘ ORAZ DOWODYNA POPARCIE SWOICH TWIERDZEŃ…………………………………….1 9—> 6 KROK – SPRAWDŹ W JAKIEJ FORMIE POWINIENEŚ ZŁOŻYĆREKLAMACJĘ…………………………………………………………………………….2 4—> 7 KROK -ZWERYFIKUJ TERMIN NA ZŁOŻENIE REKLAMACJI…… 2 6—> 8 KROK – ZADBAJ BY REKLAMACJA ZAWIERAŁA WSZYSTKIENIEZBĘDNE ELEMENTY CO DO TREŚCI………………………………………2 8—> 9 KROK – NIE ZAPOMNIJ O PODPISACH I ZAŁĄCZNIKACH……..2 9—> 10 KROK – DORĘCZ SKUTECZNIE REKLAMACJE SWOJEMUWYKONAWCY………………………………………………………………………………..….3 0—> 11 KROK – CZEKAJ NA ODPOWIEDŹ I W RAZIE POTRZEBY TEŻPRZYGOTUJ ODPOWIEDŹ NA STANOWISKO PRZEWOŹNIKA……………3 1 PRAKTYCZNE RADY – JAK ZORGANIZOWAĆ WSPÓŁPRACĘZ PRZEWOŹNIKAMI POD SKUTECZNE SKŁADANIE REKLAMACJI……..3 6ZAŁĄCZNIKI…………………………………………………………………………………….….4 1KWESTIE PRAWNE………………………………………………………………………..……..4 9O AUTORKACH……………………………………………………………..……………………7 3 Aby uzyskać dostęp do pełnego artykułu – kup do niego dostęp w atrakcyjnej cenie.
Dodaj do koszyka Suplement do e-book’a 9,99 zł FRAGMENT SUPLEMENTU UZUPEŁNIAJĄCEGO: PYTANIE 1.Czy warto jest wysłać do przewoźnika niekompletną reklamację jeślioczekujemy na dodatkowe dokumenty od podmiotu trzeciego? ODPOWIEDŹ:Tak, chociażby w celu zachowania terminu do złożenia reklamacji. W takiejsytuacji, warto poinformować przewoźnika, że reklamacja zostanie uzupełniona.Pamiętajmy jednak, że przewoźnik może wezwać nas oficjalnie do jejuzupełnienia wyznaczając termin 14 dniowy. PYTANIE 2.Jakie prawo stosuje się w przypadku przewozów kabotażowych? ODPOWIEDŹ:W przypadku przewozów kabotażowych stosujemy prawo Państwa, na któregoterenie dokonywany był przewóz. Jeżeli transport odbywał się na trasiezaładunek – Niemcy, rozładunek – Niemcy musimy stosować prawo krajoweniemieckie Aby uzyskać dostęp do pełnego artykułu – kup do niego dostęp w atrakcyjnej cenie.